Jdi na obsah Jdi na menu

Jak v telefonu zaujmout během pár vteřin?

article preview

Byli jste někdy na rychlém rande? Nemám na mysli, že jste z rande zmizeli jak pára nad hrncem, když jste od vchodu zahlédli dvojče Fiony, které svíralo v ruce žlutou pampelišku. Vaše domluvené znamení. Mám na mysli speed dating. Organizované rande, kde se sejde více účastníků a na krátké seznámení s vhodným protějškem máte pět minut času. Já to na vlastní kůži sice nezažila, jen jsem o tom četla a zaujalo mě to.

Na takovém rande máte pět minut, abyste druhého zaujali. Není to moc času. V telefonátu máte pár vteřin. Ještě méně času. Prvních několik vteřin rozhodne o tom, zda vám člověk na drátě bude věnovat svůj čas. Jak zaujmout během pár vteřin? Začíná to ještě před vyzváněcím tónem. Než zvednete telefon a zavoláte, buďte v dobrém rozpoložení a usmívejte se. Ano, úsměv je v telefonu slyšet a emoce se odrazí ve vašem hlasu. Úvod telefonátu neodbývejte. Vím, že to není snadné, když ten den říkáte dobrý den po stopadesáté. Dejte si záležet, aby to stopadesáté „Dobrý den“ znělo stejně nadšeně jako to první. Dobrý dojem můžete udělat jen jednou, a to platí při osobním setkání i v telefonu.

Usmíváte se, telefon vyzvání a volaný hovor přijme. Pozdravte, oslovte volaného jménem, pokud ho víte, představte sebe a společnost ze kterého voláte. Slušností je zeptat se, zda má na vás chvilku času. Já se ptám pokaždé. Ať volám pracovně nebo soukromě přátelům či rodině. Je to slušnost a to, že někdo zvedne telefon, ještě neznamená, že má právě čas s vámi hovořit. Když mi volá nějaká operátorka z call centra s nabídkou, je pro mě důležité, zda se mě na čas zeptá. Možná je to už moje profesní úchylka. Nemám ráda, když se nezeptá a zavalí mě lavinou slov. V tu chvíli si nad sebou podepisuje rozsudek, že obchod nedopadne. Ano, stačí mi, že si neověří, zda mám čas. Tím byznys končí.

Možná je nás takových víc. Kdo ví. Je škoda zabít hovor hned na začátku. A jak pokračovat, pokud ho nezabijete? Sdělujte ty skvělé věci, které pro druhého máte skrze užitky. Pamatujte, že přinášíte přínosy. Vyhněte se výčtu technických parametrů nebo jiných vlastností produktu či služby. To druhého bude zajímat ve chvíli, kdy má již zájem. Vy jste ale na startu a ten zájem teprve potřebuje vzbudit. A jak se budí zájem? Přes emoce. Díky přínosům druhému představíte, co mu to přinese, když využije váš produkt nebo službu.

Tématem telefonické komunikace se zabývám i v balíčku produktů. Chcete vědět, jak projít celým hovorem s úspěchem díky modelu V-Z-T-A-H, jak pracovat s námitkami nebo rovnou šablony call skriptů z praxe? Pak následujte tento odkaz.

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář

Statistiky

Online: 1
Celkem: 17445
Měsíc: 1745
Den: 48